Подходящ ли е графика за отдалечени служители?

Отдалечени служители

Подходящ ли е графика за отдалечени служители?

Photo: pixabay.com
Author: geocon.bg

Не е тайна, че много хора, които търсят нова работа, се насочват към отдалечени позиции. Все повече компании позволяват работа от разстояние, а по света 16 % са напълно отдалечени.

Гъвкавостта е една от основните привилегии на отдалечените позиции. Въпреки това, като мениджър, трябва да планирате работен график за служителите си, за да спазите срокове и да гарантирате производителност.
Нека разгледаме положителните и отрицателни страни на предварително изработения график за членовете на отдалечения ви екип.

Положителни

Вашите служители трябва да получат гъвкавост и свобода да създават свои собствени графици, в които те ще бъдат най-продуктивни.

Плюсовете за проследяване на отработеното време на отдалечените ви служителите могат да бъдат още: свободно време за учене и личен живот, спестяване на време в пътуване до работното място, по-спокойна среда, повече свобода и творческо мислене.

Проучванията още показват, че гъвкавите графици правят служителите едновременно по-щастливи и по-продуктивни.

Отрицателни

Въпреки факта, че гъвкавостта привлича много служители, това не се отнася за всеки бизнес.
Някои от отрицателните страни на отдалечената работа са:

Неинформираност и лоша комуникация
Въпреки съвременните технологии и приложения за общуване, графикът не винаги е еднакъв за всички. Много често отдалечените екипи са неинформирани един за друг и часовият отрязък от деня, в който трябва да са онлайн, за да общуват. Когато компанията ви работи с международни екипи в различни часови пояси е по-трудно осъществяването на конферентни срещи без предварително планиран график.

Неспазване на работното време
Независимо от това, че отдалечените служители разполагат с гъвкаво работно време, те също имат работно време, в което трябва да са на разположение за комуникация и да свършат определено количество работа.
По-трудно е да се упражнява контрол върху работното време и винаги има риск служител да не спази работно време.

Ниско качество при изпълнение на работата
Въпреки гъвкавостта, която имат служителите, не всички от тях успяват да разполагат с времето си и са отговорни към изпълнението на задачите си. Честото спиране на работа, слушане на музика, разговори с приятели може да измести фокуса им от работа, да ги разсее и това да се отрази върху качеството им на работа.

За да ви помогнем да определите най-добрата ситуация за вашата компания, помислете за следните опции:
1. Позволете на служителите да определят сами собствените си часове, но ги помолете да ви изпращат работните си графици в началото на всяка седмица.
2. Разрешавайте персонализирано работно време, но изисквайте служителите да посещават срещи и обучения, независимо от времето.
3. Поставете срокове за завършване на работата, а не изисквайте определени часове. Това ще позволи на служителите ви да работят в удобно за тях време, но ще гарантира, че цялата работа е завършена, когато имате нужда от това.
4. Използвайте софтуер за проследяване на времето или други приложения за сътрудничество, за да осигурите работа на служителите през цялата седмица.

Подходящ софтуер за проследяване на работното време на отдалечени служители е employee self-service модул.

Нашият екип от IT специалисти разработи модул за самообслужване на служителите, който е съвременна технология, която позволява създаването на графици дистанционно и може да бъде използван от всички в екипа чрез определени нива на достъп.

Запознайте се накратко с employee self-service тук.

Ако искате да научите повече за модула за самообслужване, можете да ни изпратите запитване или директно да се свържете с нас!

Изпратете запитване


error: Content is protected !!