Кои са най-добрите начини за мотивация на служителите ви?

Кои са най-добрите начини за мотивация на служителите ви?

Кои са най-добрите начини за мотивация на служителите ви?

Photo: geocon.bg
Author: geocon.bg

От дълго време темата за повишаване на мотивацията на служителите е често дискутирана у нас и присъства в различни курсове, обучения и тренинги по мениджмънт, лидерство и продажби. Практиката у нас сочи, че в много компании липсва мотивация у служителите, чиято липса ги прави демотивирани и непродуктивни, а това в последствие се отразява върху успеха на организациите. Погрешно е схващането, че по-високото заплащане ще реши проблемите на служителите ви.

Чрез  използването на подходящи  мотивационни техники върху екипа ви ще се ускори процеса на работата и желанието им сами да изпълняват възложените им цели докрай с ентусиазъм и ангажираност.

Представяме ви няколко техники за повишаване на мотивацията на служителите ви:

Създайте приятелска и приятна работна среда
Вашите служители прекарват по-голяма част от ежедневието си в работа, така че трябва да се опитате да им осигурите комфорт и уют. Няколко лесни стъпки ще ви помогнат да осъществите това:

  • Заменете тесните офиси и помещения с по-големи пространства – отворените офис пространства са водеща тенденция при проектирането на работни помещения.Това позволява сближаване на екипа, освен това се улеснява екипната работа и сътрудничество при различни проекти. Комуникацията значително се подобрява, като се насърчават идеите в по-големи групи.

Модерни офиси- отворени офис помещения.

  • Регулирайте температурата на въздуха в офиса – уверете се, че температурата не е твърде висока, или ниска. Температурата на въздуха влияе върху фокусирането на служителите ви. Оптималната температура в закрити помещения през студения сезон трябва да бъде – между 16 и 23 градуса, а през топлия – между 18 и 25 градуса.

Каква трябва да е нормалната температура в офиса?

  • Осигурете приятна работна атмосфера с повече осветление – това е начин да накарате служителите си да бъдат по-продуктивни, като обърнете специално внимание на светлината в офиса. За най-полезна се счита естествената светлина. Ако офисът ви не разполага с достатъчен на брой прозорци, можете да замените дневната светлина с повече осветителни тела с мека топлина.

Осветление в офиса.

 

  • Стая за отдих – стаята за отдих е любимото кътче за почивка на служителите ви. Кътчето за отдих може да е кухнята, или стая, която е обзаведена добре, има всички необходими условия за използване на почивка и разполага с мини бар от топли напитки.

Стая за отдих.

  • Организиране на дни на спорта – разберете кои са любимите спортове на служители ви и ги насърчавайте да спортуват. Спортът ще събуди екипния дух и хъс, които ще се проявят при решаване на различни проблеми. Разделете ги на отбори и се забавлявайте заедно!

Дни на спорта за служители.

  • Признавайте и възнаграждавайте успехите на служителите – индивидуалните и колективните успехи трябва да се признават и възнаграждават публично.

Начините са няколко:

  • Обявявайте успехите на служителите си публично в Блога на сайта, социалните мрежи, или други медии
  • Изпратете имейл до всички служители, като подчертаете успехът на конкретния служител или групата
  • Организирайте събития, на които да благодарите публично за постиженията
  • Признавайте индивидуалните усилия, за да сте сигурни че никой не се чувства изолиран, или недооценен, а понякога думите Благодаря, ти свърши изключителна работа са достатъчни
  • Награждавайте екипа си с малки подаръци, бонуси и различни привилегии.

Успехи на служители

  • Разпознавайте служителите си като група – Опознайте добре служителите си, създайте им социална среда и им поставяйте задачи точно толкова, колкото сте сигурни, че ще могат да извършат в определения за това краен срок.  Провеждането на ежеседмични срещи и обсъждания на дейностите в компанията са основен приоритет. По време на срещите е подходящо да създавате обратна връзка с екипа, като обсъждате всяка една ваша стъпка, която възнамерявате да предприемете в детайли, ясно и конкретно.  Трябва много точно да кажете на служителите си с какво те ще допринесат за успеха на компанията ви. Изпращайте периодично бюлетини до екипа, с които да ги запознавате за предстоящите новости на пазара, както и мисията на компанията.

Екипен дух

  • Развивайте ключовите компетенции у служителите си – компетенцията на служителите включва проява на знания, професионални умения, нагласи, поведения, както и емоционална интелигентност.

Един ефективен начин да отключите компетенциите на екипа, така нар. „меки умения“ са игрите, като например решаване на загадки, логически задачи, игри за фокусиране, търсене на предмети в стаята, решаване на пъзели и по-сложни задачи като казуси, които са пряко свързани с предстоящи ви проекти.

Развиване на меки умения у служителите.

  • Разположете табло с месечните постижения – ако сте компания в сферата на продажбите вие измервате на седмична и месечна база вашите резултати. Тази информация трябва да достига до всички отдели, като бъде записвана, общодостъпна и актуализирана.  Поставяйте различни цели на всеки отдел, като ги стимулирате да се състезават помежду си. Състезанията освен, че сплотяват служителите, те ги и амбицират да дават най-доброто от себе си.

Бизнес постижения.

  • Гъвкаво работно време – В съвремените компании все повече се цени възможността служителите да имат възможност да преминат на гъвкаво работно време. Плаващият режим на работа е нематериален стимул, който ще повиши отговорността на служителите ви към преследване на крайните резултати, като в замяна на това получат повече свободно време.

Гъвкаво работно време

  • Питайте и се вслушвайте в проблемите на служителите си – хората обичат да бъдат изслушвани и разбирани, затова при възникване на конфликтни ситуации, личен или друг проблем е най-добре да ги изслушате и да проявите разбиране.

Управление и разрешаване на конфликти на работното място.

  • Инвестирайте в корпоративни обучения – често срещана практика е при постъпването на нови служители те да не бъдат обучавани по най-ефективния метод за компанията. Отделно се пропускат обучения за вдигане на квалификация на отделен служител или отдел, поради липса на време за обучения, финансови ресурси, или други причини.         Корпоративните обучения трябва да бъдат част от фирмената ви политика, ако искате да повишите компетентността на служителите и квалификацията им.

За финал ще приключим днешната статия  с призива – мотивирайте така екипа, че да поискат да извършат повече от възложените им задачи, накарайте ги да се почувстват ценени, поощрявайте ги, давайте им повече свобода да изразяване идеите си и те ще ви се отблагодарят.


error: Съдържанието е защитено срещу копиране!!