Парти център е на път да изгуби персонала си, работещ на гъвкав режим

Парти център е на път да изгуби персонала си, работещ на гъвкав режим

Author: geocon.bg

Ще успее ли един мениджър да си върне екипа?

Неговото име е Димитър Петков.
Той е собственик и мениджър – събития в голям детски парти център в град София. Още от дете си мечтае да управлява екип от хора и тази негова мечта се сбъдва още на 26 години, започвайки първо работа като управител в ресторант, след това в нощен клуб.
Сега той е на 39 и управлява няколко центъра за събития и един детски парти център в столицата. Служителите под негово ръководство са общо 60, като за тях понякога казва, че те са най-добрите му приятели, но дали е така ще разберем.

Митко ще го наричаме, е наш клиент от година и половина и ние с радост ще споделим неговата история с вас.
Детските парти центрове са място за игри и забавления, безгрижие и щастие за малчуганите. Това изисква постоянство, отговорност от страна на екипа и дисциплина при организирането на различни събития.
Организират се специализирани партита за рождени дни, именни дни, завършване на училище, 1 юни – ден на детето, коледни партита, както и други по желание на клиентите.
Партитата, които се организират са за деца в 3 възрастови групи:
1. 1-6 годишни деца
2. 7-10 годишни деца
3. 10-14 годишни деца

Много често тържествата се провеждат извън самия парти център, а понякога и в други градове, което до голяма степен изисква мобилност и добра организация на аниматорския екип.
Преди провеждането на едно парти е необходима предварителна резервация поне няколко дни преди това.

В детския парти център работят 15 аниматори на плаващо работно време, като голяма част от екипа са млади хора, предимно студенти. Гъвкавият режим на работа им позволява да съчетават учебните занятия с работата в парти центъра. Това им дава и повече свобода с разполагане на личното си време.
В един момент тази свобода се е превърнала в мотив за работа в парти центъра.

Митко споделя, че груба грешка от негова страна е да допусне неопитен служител да изготвя графиците на персонала му в Excel и това е довело до следните негативни последици:
• изготвяли са се некоректни графици на смени с по-малко персонал от необходимото, което е водело често до неправилно разпределяне на смените и невъзможност да се планират определен брой служители за всяко едно събитие. Това е водело понякога до конфликти между персонала и мениджъра.
• продължителността на смяната понякога е била повече от необходимото и е бил налице извънреден труд;
• лицето, изготвящо графиците на екипа не е познавало законовите разпоредби (Кодекс на труда и други нормативни документи);

В последствие мотивация у служителите е липсвала, а с това желанията им да напуснат центъра са се увеличили.
Мениджърът им е предложил по-високо трудово възнаграждение, но това също не е бил достатъчен стимул. Младият екип е настоявал за по-добра планировка на смените.
От 15 служители при Митко останали 10. Те също искали да имат ясно изготвени графици, съобразени с техните желания и да им се заплаща извънредният труд с увеличение.
Липсата на мотивация у аниматорите се отразила и върху работата им с децата. За да върши по-най добрия начин работата си, аниматорът трябва да е усмихнат, артист, да умее да забавлява децата с игри, рисуване, танци, пеене и много още умения.
Както знаем, децата усещат най-много емоциите на по-възрастните и те успят да ги уловят в детайли.
Те вече усещали, че вниманието към тях не е било същото и не получавали необходимата грижа от екипа. С това и оплакванията от родителите им към ръководството на парти центъра не закъснели.
Страхът у Митко,че може да остане без персонал и съществувал риск,че бъдещите резервациите за тържества ще спаднат.
Но един ден си казал – КРАЙ, ще потърся помощ!
Митко е мениджър с дългогодишен опит, както ви писахме и трудно би се доверил на всеки „специалист“.
В началото той подходи скептично към нас. Потърси наш експерт, за да се консултира и още в самото начало сподели проблемите си с екипа и поиска помощ в посоката, която го вълнуваше, а именно минимизиране на грешките при създаване на графици за работа и лесно планиране на работното време за всеки тип смяна.

Вече година и половина той използва програмата за графици, която значително улесни работата му със служителите в следните посоки:
• минимизирали са се грешките при планиране на смени с програмата за графици, като правилно са се разпределяли служителите в различните смени;
• когато се е налагало да бъде положен извънреден труд, то той е бил заплащан с увеличение;
• благодарение на интегрираните Законови изисквания в програмата е бил разрешен проблема с липсата на познания в областта на Трудовото законодателство.
• всеки от служителите е имал опция да въвежда своите желания за смяна във вградената опция „Желания“ в програмата, като допълнително ги е стимулирало да планират личните си ангажименти свободно;

Малко след като е започнал да използва специализирания софтуер, Митко е върнал надеждата си, че нещата ще потръгнат в положителна посока. Успял е да удовлетвори желанията на персонала си,така че те да дават всичко от себе си в работата с деца.
Децата от своя страна са били по-щастливи, защото са получавали необходимото внимание и грижа от екипа. На днешен етап, екипът на парти центъра се състои отново от 15 души. Отзивите на родителите за работата на екипа след настъпилите промени са положителни. Екипът също е доволен.
В резултат на всичко това процесът по управление на персонала се е оптимизирал. , намаляло е текучеството на служителите и се е повишила тяхната мотивация за работа.
Възвърнало се е доверието у клиентите към аниматорския екип и заедно с това положителните отзиви.

Последните думи на Митко бяха:
„Без колебание бих препоръчал Geocon PlanExpert не само на организации, работещи в нашият сектор, а и на всички, които имат служители на график.“

Благодарим на Димитър Петков и екипът му, че се съгласиха да споделим неговата история.


error: Съдържанието е защитено срещу копиране!!