10 начина, по които работодателите могат да насърчават здравословния баланс при професионалния и личния живот на служителите—Част 2

Баланс между професионалния и личния живот.

10 начина, по които работодателите могат да насърчават здравословния баланс при професионалния и личния живот на служителите—Част 2

Author: geocon.bg

В част първа положихме основите на мотивационните техники като инструмент за насърчаване на служителите в компаниите. Отговорихме на въпроса защо балансът между работата и живота е важен?

Накрая заключихме със значението на Project мениджърите в една организация при балансирането на екипи за постигането на равновесие между професионалният и личният живот на служителите.
Тази не лека задача е основен приоритет на съвременните компании, които се стремят да бъдат гъвкави и привлекателни в предлагането на благоприятни условия на труд.

10 начинa за насърчаване на баланса между професионалния и личния живот у служителите:

1.Поддържане на структурната последователност
Важно е да поддържате чувство за последователност и организация във фирмената си структура, защото служителите обикновено се чувстват по-малко тревожни, ако знаят какво да очакват всеки ден, колкото е възможно по-често. Не се страхувайте да разклащате нещата от време на време, но стабилна и надеждна работна среда може да подчертава, че служителите се чувстват като у дома си.

2.Възможности за ангажираност на общността
Друг чудесен начин да свържете точките между работното време и времето извън него е да предложите дейности, свързани с ангажираността на общността, които са полезни. Например, бихте могли да обмислите предлагането на осем часа на година за платено доброволно време на екипа като ги стимулирате да се включат във важни обществени каузи.

3.Осигурете зона “тихо пространство”
Всеки служител има лош ден от време на време, така че е хубаво да има място за отдих, където служителите да отпочиват.
Това пространство трябва да бъде безпрепятствено и без никакви материали на фирмата. Вместо това го обзаведете с растения, удобни места за сядане, лек материал за четене и може би малко тиха музика. Създайте усещането, че това пространство не е кът за служителите, който приветства излишните разговори, смях, отдушници или срещи. Това трябва да бъде успокояващо пространство или кът за уединение.

4.Разрешаване на гъвкав график на работа
Не всеки бизнес е подходящ за дистанционна работна среда, така че да не компрометирате производителността на Вашата компания, ако имате нужда от Вашите служители, за да пристигнат на работа лично. Друго нещо обаче е изцяло да дадете на екипа си възможност да работят от разстояние, когато те наистина се нуждаят от това, поради извънредна ситуация, която изисква от тях да бъдат на разположение до късно.

5.Участвайте в групови упражнения|Тиймбилдинг
Наблюдавайте у Вашите служители ранните предупредителни признаци зa емоционално прегаряне така нар. синдрома „бърнаут“, което е постоянно състояние на физическо и психическо изтощение. Ако Вашите служители се чувстват стресирани или претоварени, най-доброто лекарство, което може да им дадете е да организирате тиймбилдинг.

6.Насърчавайте служителите Ви да си вземат почивка/отпуск
Много компании се придържат към стария стандарт на две седмици почивка годишно, но проучвания показват, че 14 дни почивка на 365 дни в годината просто не са достатъчни, за да се постигне баланс между професионалния и личния живот.
Служителите, които работят в малки компании и отглеждащи стартиращи фирми, често изпитват най-голям натиск да работят ежедневно, без оглед на личното време и самовъзстановяването.
Един от начините да окуражите Вашите служители да си вземат отпуск е да приложите ваканционната си политика “използвайте ги или ги губете”, при която изпуснатата от служителите отпуска изтича в края на годината, ако остане неизползвана.

7.Насърчаване на кратки почивки през целия ден
В по-малък мащаб е важно умственото и физическото здраве на работниците да извършват чести почивки през целия ден. Човешкото тяло не е проектирано да стои неподвижно и да се взира в екрана осем часа, а това може да доведе до голямо разнообразие от здравни проблеми. Полагането на почивки на работното място също прави служителите по-добри в работата си, защото са по-фокусирани, по-малко изтощени и по-продуктивни в дългосрочен план.

8.Допускане на неплатен отпуск
Някои събития от живота заслужават платено време, но другите нужди на жизнения цикъл са малко по-сложни. Бъдете внимателни относно спешните семейни нужди на Вашите служители и желанието им да се подобрят.
Например можете да предложите неплатен отпуск за събития, които не отговарят на изискванията на Закона за семеен и медицински отпуск, като например подпомагане на грижи за родител със сериозно заболяване или удължаване на отпуска по майчинство още няколко месеца след раждането на дете. Можете също да пожелаете да предоставите неплатен отпуск на ценни служители, които искат да посещават висше училище или проучват възможността за преместване на ново място за работа.

9.Попитайте служителите си за насоки
Кой по-добре да се консултира за това, от което служителите във вашия офис наистина имат нужда от самите тях! Ако имате усещането, че Вашите служители се борят с равновесието между професионалния и личния живот, попитайте ги какви промени на работното място могат да им помогнат. Може да бъдете изненадани от това, което чувате, и да си сътрудничите в резултат на някои взаимноизгодни стратегии.
За да улесните тези дискусии, които често са трудни за обсъждане, обмислете редовно да планирате срещи или като групова, или като индивидуална дискусия, за да говорите за балансирани въпроси. Тези срещи могат да се провеждат на тримесечие, на половин година или на година, в зависимост от големината и индивидуалните нужди на Вашата работна сила.

10.Бъдете добър модел за постигане на баланс в отношенията
Никой не обича да получава съвети за живота от хора , които не са добър пример, затова се уверете, че думите и действията Ви са в синхрон. Ако мениджърите във Вашата компания реагират на мейли, докато са на почивка, те изпращат съобщение до служителите, така че се изисква от тях да отговорят. Не забравяйте да уважавате личното време на Вашите служители и да избягвате да се свързвате с тях след нормалното работно време, освен ако това не е абсолютна спешност.

Най-добрият начин да запазите работната сила е да обслужвате нуждите на служителите си, за да могат най-добре да обслужват Вашата организация.

С тези 10 прости правила, балансът между професионалния и личния живот може да бъде поддържан, за да отговори на нуждите на екипа Ви и да ги задържи на работа.


error: Съдържанието е защитено срещу копиране!!