7 хака за управление на времето
Photo: Pixabay.com
Author: geocon.bg
Времето е най-ценният и оскъден ресурс на всеки.
Умението да управлявате времето си по най-ефективният начин се усвоява най-добре в ранна възраст. Ако все още не сте развили тези умения, не се притеснявайте.
Можете да започнете още днес, след като прочетете 7 хака за управление на времето.
#1 Научете се да казвате „НЕ“
Изпълнението на много задачи за отрицателно време ще ви научи да приоритизирате и цените времето си. В един момент трябва да се научите да отделяте внимание само на важните неща. Вашата цел трябва да бъде да поемете само онези ангажименти, за които знаете, че имате време и за които наистина ви е грижа.
#2 Започнете всеки ден със списък
Списъците са важни. Те са чудесен начин да стартирате работния си ден подредено и целенасочено. Всеки път, когато приключвате задача от списъка си, ще се почувствате удовлетворени от свършената работа.
Трябва обаче да се уверите, че списъците ви са изпълними.
Задайте цели, които ще ви помогнат да се движите напред в работата си, така че да избегнете прегряване.
#3 Избягвайте нещата, които ви разсейват
15 минути ненужно отвличане на вниманието понякога може да е причина за изоставане или провал на проект при неспазени крайни срокове.
Най-често нещата, които влияят негативно и крадат от работното ни време са социалните мрежи, личните разговори по телефон и с колеги и YouTube.
Безплатно решение е Pomodoro техниката, която ще отчита времето ви без да е нужно да поглеждате часовници и да навивате аларма.
Принципът на метода е да отчита 25 минути работа (една задача) и почивки след изтичането на минутите pomodoro отчита 5 минути почивка.
Вижте: Как чрез Pomodoro техниката да управляваме работното си време?
#4 Планиране на работното време
Планирането на работното време седмично/месечно и начина му на изчисляване са ключови при организацията на труда в компанията.
Работният процес зависи до голяма степен от броят работни часове на ден, типа работно време и смени, изчисляването му, броят служители и полагането на нощен труд.
Вижте: Софтуер за проследяване на времето за малкия бизнес
#5 Изчислявайте работните часове
Дори и да разполагате с приложения за следене на времето за изпълнение на задачите си, това няма да е достатъчно, ако в компанията ви не се следи работното време. Причина за неизпълнение на задачите на служителите може да е неспазването на работното време, закъсненията и отсъствията, а в обратният случай е натовареността и извънредният труд. Изчисляването на работните часове със софтуер ще подобри работният процес.
#6 Определете срок, в който да изпълните задачите
Вместо просто да седнем да работим по проект и да си мислим: „Ще бъда тук, докато това не стане”, опитайте се да мислите: „Ще работя по този въпрос в продължение на три часа”.
Времевото ограничение ще ви накара да се съсредоточите и да бъдете по-ефективни.
#7 Автоматизирайте
По-малко време, по-малко стрес е равно на по-добри решения.
Ако сте от хората, които вземат важни решения всеки ден, премахването на дори едно нещо би ви спестили време, което да инвестирате в ключови дейности.
Вижте още: Хакове за управление на работното време