PlanExpert
График
При създаването на начален график програмата автоматично зарежда списък с необходимите ни данни:
- предварително зададени изисквания към броя и квалификациите на персонала
- желания на служители
- планирани почивки
- баланса на служителите от предходния месец
- отсъствия въведени в по-дългосрочен план
При планиране на смени, отпуска или друг вид отсъствие в графика, изискването за персонала (описващ необходимия брой служители за деня) непосредствено под графика и салдата на служителите, намиращите се в дясно сумарни колони, динамично се променят.
Етапи на графика
Geocon PlanExpert поддържа 3 нива на планиране:
- проекто – график;
- исторически график;
- реален график.
Преди началото на месеца се създава проекто – график на базата на желанията на служители. След това графика се съгласува с мениджър човешки ресурси и ако е необходимо се нанасят корекции. След утвърдените корекции и настъпването на началото новия месец, графика преминава в своето последно ниво – Реален. В него практически е показана работата, която наистина е извършена от персонала. На базата, на който се изготвят различни статистически анализи, които са разгледани по-долу. Всички промени в реалния график се отразяват и в историческия, като по този начин се запазва историята на настъпилите промени.

Разлика между начален и реален график
Продължителността на смяната и периодите за активна работа могат да бъдат коригирани ръчно в Детайли на съответния служител.
Полагане на труд в различни структурни звена
Персоналът има възможност да работи за един и същи период в различни структурни звена. Уточнява се предварително служителя с какъв процент от цялата норма за месеца ще участва в избраните звена. Нормата му ще бъде разпределена между звената, в зависимост от съответния процент. А възнаграждението служителят ще получи на база на работата му в избраните структурни единици.