Здравеопазването е отрасъл, в който съставянето на работни графици на медицински сестри е отговорен процес, зад който стоят старши медицински сестри.
Това изисква 24 часово покритие на смените и едновременно спазване на трудовите норми и правила за почивка.
Все още у нас е практика графиците да се пишат на лист хартия или да се съставят в електронна таблица. Планиращият графиците на сестрите и санитарите много трудно ще постигне пълно покритие в денонощието, ако не може да вижда и нанася корекции в смените на отделението.
Бързи въпроси, с които ще разберете правилно ли разпределяте смените на персонала във Вашето отделение:
-
Покриват ли се всички смени с точно определена бройка персонал?
-
Спазват ли се правилата за междусменна почивка?
-
Какво е количеството работни дни в седмицата/месеца на медицинска сестра, санитар и др. и има ли извънреден труд?
Вижте: Основни изисквания преди период на СИРВ и промени след въвеждането му
Изтегли: Наредба за работното време, почивките и отпуските (639 downloads)
Едно от най-важните неща, които трябва да вземете под внимание при планирането на смените, е да потърсите удобен начин за изработване на графиците на медицинския екип, така че те да бъдат съобразени с желанията им и с работния план на смените/дните на разположения/дежурства (Графика 1.).
Графика 1. Работа на разположение | Реален график + разлики в PlanExpert
На графиката е визуализиран изглед на реален график в програма за планиране и отчитане на работното време.
Тъй като често се налага на медицинските служители да бъдат на разположение, в софтуера можем да видим предварително планирани дежурства за месец септември 2018 г. на екип медицински сестри и санитари, планирани смени в празнични дни и нормата за месеца, която при много от служителите е надвишена.
След като бъде изработен графика за месеца, трябва да може да бъде проверен дали отговаря на трудовите норми и изисквания – Графика 2.
Графика 2. Печат на трудови нарушения в месечен график в PlanExpert
Основни функции на софтуера за графици и отчитане на работното време:
Административни дейности | Ключови HR функции | Ключови ТРЗ функции | Софтуер за графици GeoCon PlanExpert |
Създаване на организационна структура на болница, медицински център – отделения/ подотделения. |
Гъвкаво планиране на персонала. | Интегриране с ТРЗ софтуери – export на графика към модул заплати. | ✓ |
Създаване на отдели и подотдели. | Назначаване на служители . | Генериране на Форма 76 и други статистически формати. | ✓ |
Изисквания към персонала – според квалификации. |
Добавяне на персонална информация, длъжност и квалификация на служител. |
✓ | |
Възможност да се види годишен план на отсъствията. | Прехвърляне на един служител от един отдел в друг. | ✓ | |
Възможност за разпечатка на графика във всеки един момент. |
Предварително планиране на смени, разположения / дежурства и желания за отсъствия в графика на персонала. |
✓ | |
Нормативни изисквания | Автоматична проверка на графика за трудови нарушения. | ✓ | |
Оптимизиране на разходите за труд. | Интегриране със система за контрол на достъпа. | ✓ |
Вижте кои са медицинските центрове в страната, които, заедно с нас оптимизираха трудовия си процес.