Изграждането на добър екип екип и неговата мотивация са от съществено значение за всяко едно работно място. Успешният ръководител на екип трябва да е в състояние да осигури добро управление на служителите, печелейки доверието им и прилагайки фирмените практики за постигане на набелязаните цели.
Често ръководителите на екипи трябва да умеят да работят в сътрудничество с HR отдела, с който да осигурят посоката, напътствията и мотивацията, необходими за постигане на набелязаните цели ръководителите на екипи, трябва да имат силни умения за планиране и управление на работното време в отдела, за който са назначени. Това означава, че те трябва да си служат с инструменти за планиране на смените на екипа в електронна таблица или специализирана програма, позволяваща да се посочи персонално или общото време на всеки един служител, както и работният модел, по който ще работи отдела.
Ключови дейности за управление на персонала, които са включени в софтуер за изработване на графици и отчитане на работното време на отдела:
Ключови дейности за управление на персонала |
Софтуер за графици GeoCon PlanExpert |
Създаване на организационна структура ( един отдел или всички отдели в организацията). |
✓ |
Добавяне на персонална информация за всеки служител. |
✓ |
Изисквания за персонала – нужният минимален и максимален брой служители за типа смяна. |
✓ |
Гъвкаво планиране на екипа. |
✓ |
Прехвърляне на член от екипа от един отдел в друг. |
✓ |
Създаване на начален график и реален график и график с желания за смени. |
✓ |
Автоматична проверка на графика за трудови нарушения. |
✓ |
Разпечатване на графика. |
✓ |
Интегриране с ТРЗ софтуери. |
✓ |
Свързване със пропускна система. |
✓ |
Останалите функции може да разгледате в брошурата: GeoCon PlanExpert 8.0.
Графика 1. Графици – разлики (разположения, начален + реален график)
Резултат от използване на програмен продукт за графици и отчитане на работното време при управление на екипи на отдели:
-
оптимизиране на разходите за труд;
-
спестяване на време и използването му за други ръководни дейности;
-
по-добро управление на екипа;
-
намаляване на отсъствията;
-
точно изчисляване на изработените часове;
-
минимизиране на извънредният труд (ако е налице такъв);
-
достъп до квалифицирани служители в екипа и правилното им разпределяне в смените;
-
ангажиране на служителите и мотивация сами да заявяват желания за отсъствия;
-
избягване на трудови нарушения при проверка от ГИТ.