Оптимизирането на разходите за персонал в организациите е цел, която всеки HR специалист и мениджър си поставя. Предизвикателствата пред съвременния мениджмънт са свързани с недостига на персонал, в следствие на липсата на достатъчно квалифицирани кадри, ниско заплащане, неблагоприятни трудови условия или изисквания, които фирмата не може да покрие – гъвкаво работно време за служителите, повече лично време и време за спорт, са едни от причините най-добрите таланти да избират компании именно с добър пакет от социални придобивки.
Процесите при управление на персонала са няколко:
- търсене и подбор на персонал;
- назначаване на служител;
- управление и обучение на служителите;
- поддържане на графици за работа, законосъобразни спрямо трудовите норми на страната;
- управление на отсъствията от работа;
- подготовка на информация за изпращане към системи за заплащане – ТРЗ
- изчисляване на надбавки и други ключови дейности за организацията.
Основният фокус на HR отдела е бил винаги върху търсенето и подбора на квалифицирани кадри и администрирането на трудовите правоотношения на служителите.
Съвременната функция на специалистът по човешки ресурси обаче далеч не се опира единствено до това, а все по-значими стават възможностите на експертите да си служат с по-голям набор от функции на управленско ниво, подпомагайки развитието на компанията.
Операциите по администриране на персонала в компанията включва различен инструментариум, който се базира на нормативната уредба в страната: Кодекса на труда и други нормативни документи, с които всеки HR трябва да бъде добре запознат.
Изтегли: Наредба за работното време, почивките и отпуските (669 downloads)
Оптимизирането на разходите за труд в една компания може да се постигне по автоматизиран начин чрез софтуер за изчисляване на работното време, който изпълнява следните функции:
Административни дейности | Ключови HR функции | Ключови ТРЗ функции | Софтуер за графици GeoCon PlanExpert |
Създаване на организационна структура. | Гъвкаво планиране на персонала. | Интегриране с ТРЗ софтуери – export на графика към модул заплати. | ✓ |
Създаване на отдели и подотдели. | Назначаване на служители в програмата и попълване на персонална информация за всеки един от тях. | Генериране на Форма 76 и други статистически формати. | ✓ |
Изисквания към персонала – според квалификации. | Предварително планиране на смени и желания на персонала за отсъствия. | ✓ | |
Възможност да се види годишен план на отсъствията. | Управление на човешките ресурси. | ✓ | |
Възможност за разпечатка на графика във всеки един момент. | Автоматично проследяване на настъпили промени в графика – болничен и др. непланирани отсъствия (Графика 1.). | ✓ | |
Нормативни изисквания | Интегриране със система за контрол на достъпа. | ✓ | |
Оптимизиране на разходите за труд. | ✓ |
Вижте: Как програма за изготвяне на графици може да бъде интегрирана с ТРЗ софтуери?
Графика 1. График – разлики в начален и реален график за август 2018 г.
Функционалности и приложение на софтуера за различните сфери на дейности: изтегли брошура: GeoCon PlanExpert 8.0.
Как софтуер за планиране и управление на персонала ежедневно служи в работата на JUMBO Bulgaria: Разговор с HR експертът на JUMBO Bulgaria – Милена Маркова.