Причини, поради които 2018 е годината на автоматизираното планиране на работната сила
Източник: www.shiftboard.com/
През 2018 г. се поставя началото в търсене на по-добро решение за планиране на служителите в организациите.
По-големите компании ще следват една основна цел – опростяване на графиците на персонала чрез автоматизиран процес.
Ето и причините, поради които вярваме, че 2018 г. ще бъде годината на автоматизираното планиране на работната сила.
Автоматизацията при планирането на работна сила спестява време
Все още много организации съхраняват важна информация за персонала, като предпочитания за смени, видове отсъствия, обучения, квалификации и други персонални данни в няколко файла на различни устройства.
За операторите на график тези практики отнемат време и водят до липса на информираност и грешки.
Като не обединяват данните за работната сила на едно място, много организации усложняват работата на операторите на графици.
Увеличава се конкуренцията на служителите
Години наред се срещаме с работодатели, които се фокусират върху планирането на работното време на служителите си. Много от тях се стремят да привлекат и задържат добрите си служители, но основния им фокус винаги е бил лесно и бързо изработване на графиците.
Търсейки по-добро решение за изработване на графиците, много компании се обръщат към софтуер за планиране на работна сила.
Служителите искат навсякъде и по всяко време да имат достъп до графика си
Във все по-мобилната среда служителите не чакат работодателите да актуализират своите бизнес практики. Служителите използват социални медии, чат приложения и имейл, за да управляват своите графици. За съжаление тези необезпечени комуникационни канали оставят мениджърите без видимост,за да реагират на промените.
Измененията в трудовия закон всяка година увеличават сложността на графиците
От януари 2018 година влязоха в сила новите правила при сумирано изчисляване на работното време, като бях приети през изминалата година с Постановление № 95 от 18.05.2017 г. Новите правила засегнаха нормата и графика на всички работници/служители. Това наложи всяка организация, в която се работи на СИРВ да реагира на измененията в закона.
Софтуерните решения за планиране на работната сила, като GeoCon PlanExpert позволяват на операторите на график да приспособят софтуера към новите трудови закони и политики, така че да се предотвратят нарушения.
Автоматизирането на планирането на работната сила подобрява производителността на служителите
Изработването на графика е само началото. Операторите на графици трябва да комуникират, да коригират и да гарантират, че техният персонал се придържа към това графика да е коректен и съобразен със законовите изисквания.
Често това означава, че операторите са заети да попълват пропуснати смени, да съобщават за актуализации на графика и да уведомяват персонала за наличните часове.
Този тип ръчно управление на графиците увеличава грешките при планиране на работните смени и намалява производителността на персонала.
Модерните решения за график на служителите напълно променят ситуацията.
Програмното решение за график, подобрява производителността на персонала, като позволява на операторите и служителите, имащи достъп до програмата, да поддържат актуални промени в графика си в реално време.
Автоматизирането на работния график намалява извънредният труд
Извънредният труд е забранен от КТ – чл.147, но има случаи в които се допуска, съгласно закона.
За да се минимизира извънредният труд се изисква по-задълбочен поглед върху графика. Когато планирането на графика се извършва ръчно, в една или няколко платформи, минимизирането на извънредния труд става по-трудно.
Програмното решение за графици осигурява централизиран и изчерпателен изглед
на графика в цялата организация.
Вижте → 5 съветa за работа на смени: как да намалите извънредния труд?
Дали трябва да потърсите решение за автоматизирано планиране на работната сила не е основния въпрос, а защо още не сте го направили?
Повече от 10 години ние се грижим да помогнем на клиентите си да подобрят начина си на планиране на смени, като им спестим време и средства.