Грешки при планиране на смените, които могат да навредят на бизнеса Ви | Част 1

Грешки при планиране на смените, които могат да навредят на бизнеса Ви | Част 1

Грешки при планиране на смените, които могат да навредят на бизнеса Ви | Част 1

Photo: Pixabay.com
Author: geocon.bg

Преди да помислите за стимулиране на екипната среда, трябва да обмислите начини да съставите графика възможно най-точно и достъпно за всички.
Създаването на графици по прозрачен начин спомага за изграждане на доверие между вас и служителите ви.

Какви грешки могат да бъдат допуснати при планирането на смените и как те ще повлияят на бизнеса ви?

 

  • Забравили сте да планирате смяна

Собствениците и мениджърите са изключително заети с редица задачи, които могат да изместят фокуса им от това да планират смени на всички по график служители.
Може също така, двама служители да бъдат планирани за една и съща смяна, което пък ще доведе до конфликти.

  • Планиране на смени в последният момент

Планирането в последната минута е стресиращо за вас и вашите служители. Графиците трябва да бъдат планирани поне две седмици предварително, за да могат вашите служители да разполагат с достатъчно време, за да планират личните си ангажименти. Най-малкото, планирането в последната минута ще предизвика ненужни конфликти.

Предприятията в областта на производството, търговията на дребно, бързото хранене и хотелиерството трябва да имат предварителен график за смени, тъй като не трябва да има непрекъсваем процес или недостиг на персонал, което ще се отрази на продукцията или обслужените клиенти.

  • Загуба на информация

Независимо дали наемате работник почасово или на пълно работно време, ще трябва да попълните и запазите различни видове документи и информация. Информацията на служителите ви трябва да се съхранява поверително.

С подходящ инструмент за планиране на работното време това може да бъде избегнато, като съхрани цялата информация в общ архив и бъде извършен бекъп.

  • Несъобразяване с различни нива на умения

Вашият бизнес трябва да разполага с достатъчно квалифициран персонал. Например, вашите клиенти ще се разгневят, ако въпреки няколкото души оператори, никой не разполага с адекватни познания за продуктите/услугите, които предлагате.
Ако не се вземе под внимание нивото на уменията на служителите, необходими за различните смени, това ще доведе до неудобство и неудовлетвореност на служителите ви.

Когато използвате софтуер за планиране, можете да въведете квалификация на всеки от служителите. След това ще можете да създавате графици според уменията на вашите служители. Това ще гарантира, че клиентите ще получат най-добрия опит, тъй като имат най-квалифицираните хора, които да се грижат за техните нужди.

Очаквайте втора част, в която ще говорим за още грешки, които можете да предотвратите на време, следвайки съветите.


error: Съдържанието е защитено срещу копиране!!