
3 хака за управление на нов ресторант
Photo: geocon.bg
Author: geocon.bg
Вероятно сте чували, че трудно се управлява ресторант?
Ако потърсите в Google, ще откриете много препоръки как се управлява заведение и рецепти за успех.
В днешната статия, ще ви предложим насоки за управление и администриране на персонала на нов ресторант.
Хакове за управление на ресторант
Местоположение на ресторанта
Без съмнение, всеки собственик на ресторант се стреми, неговото място да бъде най-забележимо и посещавано, а клиентите да се връщат всеки път.
Това е формулата за успеха на всеки друг бизнес, а точна рецепта за него няма.
Едно е сигурно, за да има в дългосрочен план успех, трябва да се избере местоположение, вписващо се в рамките на бюджета и с удобна локация.
Онлайн позициониране
Въпреки, че е от значение локацията на ресторанта, последните тенденции сочат, че позиционирането на заведения в интернет, ще допринесе за увеличаване на печалбата. Това е така, тъй като все повече потребители търсят онлайн заведения, преглеждат отзиви и рейтинги и едва тогава ги посещават.
Стъпките при онлайн позиционирането на ресторант са:
Създаване на уеб сайт
За да бъде лесно откриван ресторанта онлайн, той трябва да има уеб сайт. Създаването на Responsive Design, мобилна версия/приложение, допълнително ще привлече трафик от потребители на сайта и ще допринесе за повишаване на неговия ранг в търсачката.
Уеб сайта спомага за имиджа на ресторанта, като могат да се публикуват менюта, да се информира за събития, резервации, да се извършват поръчки и доставка, както и публикуване на полезни съвети чрез Блог секция за различни ястия (SEO органичен начин да ви откриват лесно в търсачката).
Използване на социалните мрежи
По-голямата част от ресторантите/заведенията публикуват във Facebook и Instagram. Публикуването на менюта, бутони за обаждане за поръчки, онлайн резервации, както и всяка допълнителна информация на страницата, ще добави стойност за потребителите, а с Facebook Ads може да се достигне до аудитория близка до физически адрес.
Управление на персонала
Персоналът на ресторанта е основният ресурс в него.
Отговорност на собствениците и управителите на ресторанти, е наемането и управление на персонала. Основно трябва да се състави списък с изисквания за персонала – брой готвач и сервитьори, както и помощен персонал.
Броят персонал в ресторантите и заведенията зависи от няколко фактора:
- броят места за хранене и капацитета на мястото;
- от работното време/смени;
- дали е сезонен обект;
- квалифициран персонал;
- поток от клиенти (в кои интервали през деня е най-натоварено).
В ресторантите се работи на сменен режим и изчисляването на работните часове става сумирано. Отговорност на управителите е да съставят графици със смените на персонала и да ги публикуват и изпращат до всички работници.
Често в ресторантите и заведенията, контролните органи констатират нарушения за неспазване на междусменната почивка не по-малко то 12 часа.
Например, при смени два на два, с продължителност на едната смяна от 12 часа, трябва да има почивка/пауза от 12 часа преди започване на следващата смяна.
Непрекъсната седмична почивка също не трябва да бъде по-малко от 36 часа.
Резервациите за различни събития в ресторантите е отговорност на собствениците/управителите, с която трябва да се съобразят при планирането на целият персонал. Ако се наложи удължаване на смените, ще е налице и извънреден труд, който трябва да бъде заплатен с увеличение.
Чрез използване на софтуер за планиране на служителите ще се автоматизира трудовият процес.
Лесно могат да бъдат съставени графици, отговарящи на изискванията на трудовото законодателство и работа при СИРВ.
Също така, софтуерът може да се интегрира с ТРЗ софтуери и спомага за по-бързата обработка на заплатите.
Вижте как специализираният софтуер за графици помага на наши клиенти в бранша, да планират персонала си.
Свържете се с нас за въпроси или поискайте безплатна демонстрация на GeoCon PlanExpert още сега!
С това не приключват предложенията ни за управление на нов ресторант, разбира се, новите технологии позволяват по-добро обслужване, предлагане на виртуална разходка в ресторанта, публикуване на менюта в социалните мрежи, достигане до голям брой потребители в Instagram, Pinterest и др., които ще повишат онлайн репутацията и рейтинга.