Грешки при планиране на смените, които могат да навредят на бизнеса Ви | Част 2
Photo: Pixabay.com
Author: geocon.bg
В първа част разкрихме част от отговорите на въпроса – какви грешки могат да бъдат допуснати при планирането на смените и как това ще повлияе върху бизнеса?
Днес, ще продължим с останалите грешките и последици от неточно изготвени работни графици и смени.
- Нарушена комуникация
Наличието на неправилна комуникационна структура и инструменти е грешка при планирането на служителите. Когато се управлява голям брой служители (или персонал на различни места), ясната комуникация е ключова във връзка с планирането. Комуникацията по имейл не винаги е достатъчна, тъй като темите на разговорите могат да се разделят. По имейл може да бъде изпратен графикът на служителите, след което да има необходимост от обсъждане.
SMS-те са полезни за комуникация, но те са най-подходящи за кратки съобщения, а не дискусия.
Предполага се, че приложения като WhatsApp и Viber, могат да се използват за комуникация с работни екипи.
Проблем с този подход е, че не всички от екипа биха искали да предоставят личният си телефонен номер на друг колега.
Skype е една от най-старите програми, използвана за общи чатове и групи и е удобна за групова дискусия и осигурява навременна комуникация с всеки служител.
Тези приложения, както и други могат да бъдат използвани за обсъждане на смените, когато е необходимо да бъде намерен бърз заместник на отсъстващ служител или да бъдат обсъдени промени в графика.
- Високи разходи за труд
Над 50% от разходите на компаниите са за труд, а сред причините са неправилното разпределяне и планиране на персонала, и заплащането на извънреден труд.
Ако не разполагате с ефективен начин за изчисляване на работните часове, разходите ви за персонал ще са винаги високи.
Вижте: Най-добрите начини за управление на работния график на служителите
- Пренебрегване на желанията на служителите
Често допускана грешка при планирането на графика е, е несъобразяването с предпочитанията на служителите за смени и отсъствия. Един от начините да покажете уважение към служителите си е като вземете под внимание техните искания за определени промени в плана и графика и им позволите да извършват промени.
Макар че не е възможно при голям на брой персонал всяка смяна да бъде съобразена с персоналните желания на всеки, трябва поне да се опитате да отдадете значение на исканията за отсъствия. Най-добрият начин да покажете, че приемате сериозно исканията за отпуск от работа, е да предложите ясна политика за пускане на отпуск, при която всеки служител да е наясно в какъв период може да поиска отпуск.
Всички заявки за отпуск трябва да се управляват по организиран начин, така че няма да е необходимо да разчитате на паметта си.
Добро решение в този случай е използването на Employee self-service софтуер, в който има функция за пускане на молба за отпуск и вариант за одобрение или отхвърляне.
Фигура 1. Заявление на отпуск в Web Client на GeoConPlanExpert
Целият процес на отпуск се управлява от оператор на график, който уверява служителите, че искането им за отпуск е разгледано.
След като планирате персонала си, те трябва да са наясно с това, което очаквате от тях.
- Изразходване на твърде много време в създаване на графици
Създаването на графици за персонала традиционно се свързва с много време и усилия. Тази задача получава още повече време, докато бизнесът расте. Планирането не трябва да отнема часове от времето ви. Всъщност с автоматичното планиране можете да създадете точен график с едно кликване.
Научете: Какви са предимствата на автоматизираният график?
Всички горепосочени грешки при планирането на служителите могат да бъдат решени с помощта на програмен продукт за планиране на персонала.
Попитайте ни за въпроси свързани с планирането на графици за заведения или се свържете с наш бизнес консултант!