Полезно и любопитно от Геокон за 2018

Полезно и любопитно от Геокон за 2018

Полезно и любопитно от Геокон за 2018

Photo: Pixabay.com

Author: geocon.bg

Ето, че се навършиха 2 години от създаването на рубриките ни: Полезно и Любопитно . Всяка седмица качваме съдържание, което ще ви помогне да разрешите трудов казус, или пък ще ви разтовари с развлекателни факти за работното време.


Съдържанието на сайта ни е продиктувано от дългогодишният ни опит с корпоративни клиенти.

Полезно от Геокон за 2018

На 1 януари 2018 г. влязоха новите правила при работа на смени, които са интегрирани с GeoCon PlanExpert.

Разкрихме ви капаните при внедряване на софтуер за самообслужване на служители и подходящ ли employee self-service software за вашата компания?

Дадохме ви 5 причини, поради които вашият бизнес се нуждае от софтуер за графици. Първата основна е, спестява време, като автоматизира ръчният процес при администриране на персонала.

Как се настройват национални празници в работен график с помощта на GeoCon PlanExpert?

Предложихме ви бързи стъпки в съставянето на графици с програмният продукт GeoCon PlanExpert.

Следващата ни публикация ви даде топ основателни причини, поради които не трябва да изготвяте работни графици с Ексел.

Сред основните 3 причини са:

  1. Често допускане на грешки
  2. Липса на автоматизация
  3. Без самообслужване на служителите.

У нас масова практика е повечето работници да си вземат отпуск по едно и също време, а това до доведе до недостатъчно персонал и непокрити смени.

Научете кои са вариантите за отсъствия и как се отразяват в работния график?

В страната ни нощен труд полагат годишно над 400 000 души. По време на нощна смяна, всеки един работник е изложен на огромен стрес и рискове за здравето. Поради тази причина описахме какви рискове за здравето ни крие нощният труд и какво заплащане искат синдикатите?

Какво работно време предпочитате: фиксирано или гъвкаво?

Разберете как да контролирате отсъствията на работното място?

Какви са правата на работника при започване на първа работа? Припомнете си правилата при започване на първа работа и права на работника при нощен труд и работа на смени.

При 12-часова смяна има ли задължителни почивки и с каква продължителност са те? Отговорите тук.

Нека си припомним ролята на HR-a при планирането на персонала.

Със следващата статия разкрихме най-добрите начини за управление на работния график на служителите.

 

У нас работят много медицински служители, а често работния им график търпи промени, поради извънредни ситуации, недостиг на персонал и неточно планирани смени. Решението е използването на програмен продукт за графици.

Ползите за медицинските служители от използването му можете да прочете тук.

Представихме ви стратегия за намаляване на отсъствията на работното място.

Предложихме ви идеалният график за Вас и Вашият екип.

Тази година на 27 срещу 28 октомври вероятно за последно изместихме стрелките на часовниците с един час назад . Преминаването от лятно към зимно часово време отново се отрази, както на организма ни, така и на работния ни ритъм. Написахме публикация: Как се отразява преминаването от лятно към зимно часово време на работния график при СИРВ?

За специалистите съставящи графиците на персонала подготвихме статия: Спестете време на вашия HR при планирането на работното време на персонала.

Организирайте работното си време с хакове за управление на работното време през 2018 г.

Използвайте програмен продукт за планиране на графици и отчитане на работното време.

Умението да управляваме сами времето си е едно от най-ценните, които всеки е добре да усвои. Дадохме ви най-добрите съвети за управление на работното време.

Какъв е начинът софтуерът за графици да спести време на бизнеса?

Със следващата публикация искахме да дадем ползи за HR-а от използването на софтуер за графици. Една от съществените ползи е спестява му време, което може да използва за търсенето и обучението на кадри, като автоматизира процеса по въвеждане на информация за персонала при постъпване и напускане на компанията, лесно изработване на графици и автоматична проверка за спазване на трудовите норми, отчитане на работното време, експорт на графика до ТРЗ софтуер и други ключови дейности.

Все по-голямо значение има управлението на служителите от разстояние.

Със софтуер за самообслужване на служителите това е възможно.

В началото на декември 2018 ви представихме новият дизайн и функционалности на Web Client в GeoCon PlanExpert – HR система, която дава възможност на персонала да извършва определени самостоятелни действия (пускане на заявление за отпуск, изглед и планиране на смени, отсъствия или разположения в графика от разстояние, като за целта е нужно да има определени администраторски права и интернет.  

По случай наближаването на новогодишните празници, написахме статията: Как да управляваме по-лесно отпуските на служителите си?

Дадохме съвети за управление на персонала на пълно и непълно работно време.

Любопитно от Геокон за 2018

Едно от най-ценните умения в днешно време е управлението на времето – тайм мениджмънт. Все повече работодатели ценят това умение в бъдещите кандидати за работа. Много хора губят време в излишни дейности, не разпределят правилно времето си и никога не постигат целите си. Съществуват много теми, курсове, дебати за управление на времето, ние ви предложихме 11 съвета за управление на времето, които можете да следвате и увеличите производителността си.

Вижте: 11 съвета за управление на времето, които доказано работят

Запознахте ли се с 6-те ключови тенденции при планиране на служителите за 2018?

Нека си припомним: 7 стратегии за планиране на голям брой персонал на ресторанти.

Открихме 75 работни места с гъвкав график.

Дадохме ви причини, поради които 2018 е годината на автоматизираното планиране на работната сила.

Разбулихме митовете за 12-часовите смени у нас. Първият мит е: 12-часовият е по-лесен за планиране от 8-часовият. Каква е истината?

Как да насърчите присъствията на работното място? Отговорът тук.

Разкрихме 5 ползи от работата на смени.

Събрахме и представихме любопитни факти за работното време в България и света.

Ако сте HR, лидер на екип, мениджър или собствнеик на бизнес, поне веднъж сте си задавали въпроса: Какво най-много искат служителите? Трудно е да се отговори еднозначно, тъй като все по-голямо значение има свободното време, гъвкавостта, социалните придобивки.

Опитахме се да отговорим: Заплащането vs. типа работно време.

Както с всяко нещо, така и дистанционната работа има своите плюсове и минуси. Кои са те? Вижте изненадващата истина за дистанционната работа.

Какви са последиците от лошото планиране на работното време в организацията?

Споделихме ефекта от използването на pomodoro техниката върху управлението на работното време.

Завършваме годината с официални празници за 2019 и идеи за пускане на отпуск.

 


error: Content is protected !!